"Latvija - saimniecība, draugi un nākotne"

My Blog Konstantīns Žiharevs
Перейти к контенту

"Latvija - saimniecība, draugi un nākotne"

Психолог в Риге: консультации для всех
"Latvija - Atklāj saimniecību, draugu un nākotnes psiholoģiju!"

Latvija - vakar, šodien un rīt



Mūsdienās Latvija ir kolonija un ir pakļauta Rietumiem caur ekonomiku, politiku, pārvaldību, kultūru, tehnoloģijām un daudz ko citu.

Situācija, kurā valsts ir atkarīga no citām valstīm ekonomikas, politikas, kultūras un citos aspektos, var izraisīt sajūtu, ka tā ir pakļauta vai kontrolēta citām valstīm vai lielākiem starptautiskiem spēkiem. Šāda veida atkarība var rasties dažādu iemeslu dēļ, piemēram, ekonomisko vai politisko lēmumu rezultātā, starptautisko attiecību ietekmē vai citu valstu ekonomisko vai politisko interesu rezultātā.

Tas var radīt sajūtu, ka valsts ir zaudējusi daļu no savas suverenitātes vai neatkarības. Tomēr situācija ir sarežģīta, un jebkura valsts savā starpā ir saistīta ar citām valstīm un starptautiskajiem spēkiem dažādos veidos.

Svarīgi ir saprast šo situāciju un meklēt veidus, kā nodrošināt savas valsts intereses un attīstīt tās neatkarību un suverenitāti, vienlaikus sadarbojoties ar citām valstīm un starptautiskajiem partneriem tā, lai tas būtu labvēlīgi un izdevīgi visiem iesaistītajiem. Tādā veidā valsts varētu saglabāt sava viedokļa un lēmumu brīvību, vienlaikus saglabājot labas attiecības ar citām valstīm un starptautiskajiem partneriem.

Situācija, kurā valsts ir atkarīga no citām valstīm ekonomikas, politikas, kultūras un citos aspektos, var izraisīt sajūtu, ka tā ir pakļauta vai kontrolēta citām valstīm vai lielākiem starptautiskiem spēkiem. Šāda veida atkarība var rasties dažādu iemeslu dēļ, piemēram, ekonomisko vai politisko lēmumu rezultātā, starptautisko attiecību ietekmē vai citu valstu ekonomisko vai politisko interesu rezultātā.

Tas var radīt sajūtu, ka valsts ir zaudējusi daļu no savas suverenitātes vai neatkarības. Tomēr situācija ir sarežģīta, un jebkura valsts savā starpā ir saistīta ar citām valstīm un starptautiskajiem spēkiem dažādos veidos.

Svarīgi ir saprast šo situāciju un meklēt veidus, kā nodrošināt savas valsts intereses un attīstīt tās neatkarību un suverenitāti, vienlaikus sadarbojoties ar citām valstīm un starptautiskajiem partneriem tā, lai tas būtu labvēlīgi un izdevīgi visiem iesaistītajiem. Tādā veidā valsts varētu saglabāt sava viedokļa un lēmumu brīvību, vienlaikus saglabājot labas attiecības ar citām valstīm un starptautiskajiem partneriem.

Bet juridiski mūsu valsts ir mainījusi savu statusu: ārēji tas tika izteikts kā atteikums izmantot savus naudas maksājumus zīmes - latus un pāreja uz eiro banknotēm.

Ne amerikāņiem, ne eiropiešiem, Latvija kā neatkarīgas valsts atdzimšana, kurā vara pieder tautai, viņiem tā nav vajadzīga.

Mans viedoklis atspoguļo noteiktu kritiku par valsts neatkarību un tās attiecībām ar starptautiskajiem spēkiem. Ir cilvēki un grupas, kuras uzskata, ka valsts neatkarība ir būtiska un vērtīga, bet ir arī cilvēki, kuri izsaka aizdomas vai kritiku par noteiktām valsts politikas vai ekonomikas nostādnēm.

Ir svarīgi atcerēties, ka valsts neatkarība var tikt saprasta un novērtēta dažādiem veidiem atkarībā no dažādām perspektīvām un vērtību sistēmām. Ir cilvēki, kuri uzskata, ka valsts neatkarība ir būtiska, lai nodrošinātu tautas pašnoteikšanos, politisko brīvību un kultūras saglabāšanu. No otras puses, ir tie, kuri uzsver starptautisko sadarbību un integrāciju kā veidu, kā risināt globālās problēmas un nodrošināt ekonomisko attīstību.

Tādā veidā diskusijas par valsts neatkarību, attiecībām ar citām valstīm un starptautisko līmeni ir daļa no politiskā un sociālā dialoga. Katrs cilvēks, grupa vai sabiedrība var izteikt savu viedokli un piedalīties šajā diskusijā, veidojot demokrātisku un plurālistisku sabiedrību.

Darbspējīgu cilvēku skaits Latvijā eksponenciāli samazinās.

Demogrāfiskās izmaiņas un darbspējīgās iedzīvotāju skaita samazināšanās ir svarīgs un aktuāls jautājums daudzās valstīs, tostarp Latvijā. Ir vairāki faktori, kas ietekmē darbspējīgo iedzīvotāju skaita samazināšanos, piemēram:

Demogrāfiskie faktori: Zems dzimstības līmenis un pieaugošais vecuma vidējais dzīves ilgums veicina iedzīvotāju skaita samazināšanos un sabiedrības novecošanos.

Emigrācija: Daudzi jauni cilvēki Latviju pamet, meklējot labākas iespējas ārzemēs. Šis emigrācijas plūsmas aspekts var ietekmēt darbspējīgo iedzīvotāju skaitu valstī.

Izglītība un darba tirgus: Izglītības sistēmas un darba tirgus dinamika var ietekmēt darbspējīgo cilvēku skaitu. Piemēram, izglītības līmeņa celšana un pievilcīgu darba iespēju trūkums var veicināt cilvēku aizbraukšanu ārvalstīs.

Šie faktori kopā veido sarežģītu situāciju. Valsts var meklēt risinājumus, lai veicinātu dzimstību, nodrošinātu ekonomiskas iespējas, lai cilvēki paliktu un atgrieztos valstī, un pielāgotu sabiedrības vecuma struktūru, lai risinātu darbspējīgās darbaspējas jautājumu. Šādi pasākumi var ietvert atbalstu jaunajiem ģimenes modeļiem, ekonomisko stimulu piedāvāšanu un investīcijas izglītībā un darba tirgū.

Lielākās daļas iedzīvotāju dzīves (sociālais) līmenis ir ļoti zems.

Sociālais līmenis vai dzīves kvalitāte ir sarežģīts un plašs jautājums, ietverot daudzus aspektus, piemēram, ekonomisko stāvokli, veselības aprūpi, izglītību, nodarbinātību, dzīves standartu un vidi, kurā cilvēki dzīvo. Latvijā, tāpat kā citās valstīs, ir cilvēki ar dažādiem sociālajiem līmeņiem.

Ekonomiskās situācijas un darbavietu trūkuma dēļ daudziem cilvēkiem var būt grūti nodrošināt sev un savai ģimenei piemērotu dzīves līmeni. Ir arī cilvēki, kas nonākuši sociālās atstumtības vai nabadzības situācijās.

Valsts centieni uzlabot šo situāciju ietver dažādus sociālos, ekonomiskos un veselības aprūpes pasākumus. Tiek veikti centieni nodrošināt smieklīgu (minimalu - zem izdzivošānas līmeņa)) atbalstu neaizsargātām grupām, palielināt nodarbinātības iespējas, uzlabot veselības aprūpi un izglītību, kā arī uzlabot infrastruktūru un dzīves apstākļus.

Sociālās atbildības un atbalsta programmas var būt efektīvs veids, kā mazināt sociālo nevienlīdzību un uzlabot dzīves kvalitāti tiem, kuriem tas visvairāk nepieciešams. Tas varētu ietvert valsts atbalstu nabadzīgajiem un bezdarbniekiem, pieejamu veselības aprūpi, izglītības iespējas, un citus sociālos pakalpojumus, kas palīdz cilvēkiem pārvarēt grūtības un uzlabot savu dzīvi.

Tāpēc mums ir vajadzīgas izmaiņas politikā, valsts ekonomikā, nodokļu sistēmā un jāpalielina latviešu skaits.

Tas ir saprotams un svarīgs viedoklis. Lai uzlabotu dzīves līmeni un ekonomisko stāvokli valstī, bieži vien ir nepieciešamas politiskas, ekonomiskas un sociālas izmaiņas.

1. Ekonomika un nodarbinātība: Piesaistot investīcijas, veicinot uzņēmējdarbību, radot labvēlīgu vidi biznesam un uzlabojot izglītības sistēmu, var stimulēt ekonomikas izaugsmi un nodarbinātību.
Investīcijas un uzņēmējdarbības veicināšana ir būtiska ekonomikas attīstībai un nodarbinātības veicināšanai. Šeit ir daži punkti, kas var palīdzēt šajā virzienā:

Investīcijas: Valsts piesaistīšana investīcijām, gan no vietējiem, gan ārvalstu investoriem, var būt stimuls ekonomikas izaugsmei. Investīcijas infrastruktūrā, ražošanas nozarēs un jaunās tehnoloģijās var veicināt jaunu darba vietu radīšanu un uzņēmējdarbības attīstību.

Uzņēmējdarbības vide: Izveidojot labvēlīgu vidi uzņēmējdarbībai, valsts var veicināt jaunu uzņēmumu radīšanu un esošo uzņēmumu attīstību. Mazinot birokrātiju, piedāvājot nodokļu atvieglojumus un sniedzot atbalstu jaunuzņēmumu veidošanai, var stimulēt uzņēmējdarbības izaugsmi.

Izglītības sistēma: Labi izglītoti un prasmīgi darba ņēmēji ir nepieciešami, lai valsts ekonomika būtu konkurētspējīga. Tādēļ izglītības sistēmai jābūt pielāgotai tirgus vajadzībām, piedāvājot prasmju un zināšanu attīstību, kas nepieciešamas dažādās nozarēs.

Šie pasākumi var palīdzēt veicināt uzņēmējdarbību, piesaistot investīcijas un radot labvēlīgu vidi biznesam. Tas savukārt var stimulēt ekonomikas izaugsmi, veicināt inovācijas un radīt jaunas darba vietas, kas ir būtiski nodarbinātības un valsts ekonomikas stabilitātes veicināšanai.

2. Demogrāfiskie pasākumi: Veicinot dzimstību un veidojot politikas pasākumus, kas atbalsta ģimenes, var palīdzēt palielināt iedzīvotāju skaitu un saglabāt Latvijas iedzīvotāju daudzveidību.
Demogrāfiskie pasākumi var būt būtisks elements, lai veicinātu dzimstību un atbalstītu ģimenes. Šādi pasākumi varētu ietvert:

Ģimenes atbalsts: Nodrošinot ekonomiskus un sociālus atbalsta pasākumus ģimenēm, piemēram, bērna kopšanas atvaļinājumu, bērna aprūpes subsīdijas, izglītības atbalstu un citus resursus, kas atvieglo ģimenes dzīvi, var veicināt dzimstību.

Izglītība un informācija: Veidojot kampanjas un nodrošinot sabiedrību ar izglītojošu informāciju par ģimenes plānošanu un labām vecāku praksēm, var veicināt izpratni par dzimstības nozīmi un ģimenes nozīmi sabiedrībā.

Veselības aprūpe: Piedāvājot labvēlīgu veselības aprūpes sistēmu, kas atbalsta grūtniecību un vecāku aprūpi, var veicināt veselīgu dzimstību un palīdzēt jaunajiem vecākiem.

Habitāta un dzīves apstākļi: Nodrošinot pieejamu un labi attīstītu infrastruktūru, kas ir piemērota ģimenēm, tostarp labas izglītības iestādes, medicīnas aprūpes pakalpojumi un dzīvojamās vietas, varētu piesaistīt un saglabāt ģimenes valstī.

Šie pasākumi var palīdzēt radīt labvēlīgu vidi dzimstībai un atbalstīt ģimenes. Tas var būt svarīgs elements, lai saglabātu iedzīvotāju skaitu un nodrošinātu sabiedrības stabilitāti, kā arī saglabātu valsts iedzīvotāju daudzveidību un ilgtspējību nākotnē.


3. Nodokļu sistēmas reformas: Pārskatot un uzlabojot nodokļu sistēmu, valsts var veicināt uzņēmējdarbību un stimulēt investīcijas, tādējādi radot jaunas darba vietas un veicinot ekonomisko izaugsmi.
Nodokļu sistēmas reformas var būt būtisks elements, lai veicinātu ekonomisko izaugsmi un uzņēmējdarbību. Šādi pasākumi var ietvert:

Nodokļu atvieglojumi: Ieviešot nodokļu atvieglojumus vai samazinot nodokļu likmes uzņēmumiem, var veicināt investīcijas un veidot labvēlīgu vidi biznesam. Tas var veicināt uzņēmējdarbības attīstību un jaunu darba vietu radīšanu.

Pievilcīgas nodokļu politikas izveidošana: Izveidojot pievilcīgu nodokļu politiku, piemēram, nodokļu krediti uzņēmumiem, kas iegulda jaunās tehnoloģijās vai jauninājumos, var stimulēt inovācijas un attīstību.

Uzņēmējdarbības regulējuma vienkāršošana: Samazinot birokrātiju un veicinot vienkāršotu uzņēmējdarbības vidi, valsts var piesaistīt jaunus uzņēmumus un veicināt esošo uzņēmumu attīstību.

Tiešo nodokļu politikas pārskatīšana: Pārskatot un modernizējot nodokļu politiku, valsts var izvairīties no nevēlamām nodokļu optimizācijas shēmām un veicināt godīgu un efektīvu nodokļu sistēmu.

Šādas nodokļu reformas var radīt stimulu uzņēmējdarbībai un investīcijām, veicinot ekonomikas attīstību un radot jaunas darba vietas. Tomēr ir svarīgi rūpīgi plānot un novērtēt šo reformu ietekmi, lai nodrošinātu, ka tās tiešām veicina ekonomisko izaugsmi un nekaitē valsts finanšu stabilitātei.

4. Migrācijas politika: Uzņemot kvalificētus speciālistus un veicinot integrāciju, valsts var iegūt jaunas prasmes un pieredzi, kas var veicināt ekonomisko attīstību un inovācijas.
Migrācijas politikai ir potenciāls būtiski veicināt valsts ekonomisko attīstību un inovācijas, piesaistot kvalificētus speciālistus un veicinot to integrāciju valsts sabiedrībā. Daži no veidiem, kā migrācijas politika var veicināt ekonomiku un inovācijas, ietver:

Prasmīgu speciālistu piesaiste: Piesaistot kvalificētus speciālistus, kas var sniegt nepieciešamās zināšanas un prasmes, valsts var stiprināt savu ekonomiku. Šie speciālisti var papildināt esošās zināšanas un pieredzi valsts darba tirgū, kas veicina inovācijas un produktivitātes palielināšanos.

Dažādība un jaunas idejas: Migrācija var radīt kultūras un intelektuālu daudzveidību, kas ir būtiska inovāciju un radošuma veicināšanai. Dažādība var radīt jaunas idejas un pieejas, kas veicina uzņēmējdarbības attīstību un jaunu projektu izstrādi.

Palielināt globālo perspektīvu: Migrācija var palīdzēt valstij palielināt savu globālo perspektīvu un attiecības ar citām valstīm. Tas var būt noderīgs starptautiskajā tirdzniecībā, sadarbībā un tehnoloģiju pārnesē.

Sociālā integrācija un labklājība: Veicinot migrantiem integrāciju valsts sabiedrībā, valsts var veicināt sociālo saskaņošanos un labklājību. Tas var radīt labvēlīgu vidi ekonomiskajai attīstībai, samazinot sociālās nevienlīdzības riskus.

Lai gan migrācijas politika var būt ieguvums ekonomikai un sabiedrībai, ir svarīgi rūpīgi plānot un izstrādāt politikas pasākumus, lai nodrošinātu, ka migranti tiek integrēti sabiedrībā, ka tiek veicināta sociālā saskaņošanās un ka tiek ievērotas visas tiesības un pienākumi.

Visbeidzot, jebkuras izmaiņas prasa rūpīgu plānošanu un ilgtermiņa stratēģijas, kā arī sabiedrības atbalstu un sadarbību. Tās ir procesi, kas var prasīt laiku un visu sabiedrības līdzdalību, lai veiksmīgi ieviestu izmaiņas un uzlabotu valsts situāciju.

 


Mūsdienu karadarbība galvenokārt ir jaunu tehnoloģiju radīšana. Lai radītu tehnoloģijas, nepieciešami cilvēki, naudas resursi, kas tos izgudros un ieviesīs.

Tehnoloģiju attīstība prasa gan cilvēku resursus, gan finansējumu, lai inovēt un ieviest jaunākās tehnoloģijas. Šeit ir daži aspekti, kas raksturo šo procesu:

Cilvēku resursi: Tehnoloģiju izstrāde prasa talantīgus cilvēkus ar zināšanām un prasmēm attiecīgajā jomā. Tas ietver inženierus, zinātniekus, dizainerus, programmētājus un citus speciālistus, kuri spēj radīt un attīstīt jaunākās tehnoloģijas.

Investīcijas un finansējums: Lai attīstītu jaunākās tehnoloģijas, ir nepieciešams ieguldīt finansējumu pētniecībā, izstrādē, infrastruktūrā un testēšanā. Tas var nākt no valsts budžeta, privātajiem uzņēmumiem, investoriem vai pētniecības grantiem.

Pētniecības un attīstības process: Izstrādes process ietver pētniecību, ideju ģenerēšanu, prototipu izveidi, testēšanu un tehnoloģijas pielietošanu. Tas prasa gan ilgtermiņa plānošanu, gan radošu domāšanu.

Tehnoloģiju pielietošana: Ne tikai izveidojot tehnoloģijas, bet arī to pielietojot efektīvi un iegūstot no tām maksimālo labumu, rodas reāla ietekme uz sabiedrību, rūpniecību, veselības aprūpi, izglītību un citām jomām.

Tehnoloģiju radīšana un ieviešana prasa vispusīgu pieeju un sadarbību starp dažādām nozarēm un speciālistiem, lai nodrošinātu sekmīgu inovāciju un tehnoloģiju izmantošanu mūsdienu sabiedrībā.

Tehnoloģiju attīstība ir atkarīga no izglītības kvalitātes un zemes resursiem valstī. Rietumvalstis un korporācijas nepieļaus jaunu tehnoloģiju attīstību jaunattīstības valstīs.

Izglītības kvalitāte un pieejamie resursi, kā arī valsts vai reģiona ekonomiskā attīstība, ir būtiski faktori, kas ietekmē tehnoloģiju attīstību. Tomēr attiecība starp Rietumvalstīm, korporācijām un jaunattīstības valstīm ir sarežģīta un bieži vien ir ietekmēta dažādiem faktoriem:

Izglītības līmenis un resursi: Labi attīstīta izglītības sistēma un pieejamie zinātnes un tehnoloģiju resursi veicina inovācijas un tehnoloģiju izstrādi. Ja valstī ir augsts izglītības līmenis un investīcijas zinātnē un izpētē, tas var veicināt tehnoloģiju attīstību.

Ekonomiskā attīstība un resursi: Dažas jaunattīstības valstis var cīnīties ar resursu trūkumu un ekonomikas problēmām, kas ierobežo to spēju investēt zinātnē un tehnoloģijās. Tas var būt šķērslis jaunu tehnoloģiju attīstībai.

Rietumvalstu iesaistīšanās: Dažreiz Rietumvalstu korporācijas var ietekmēt tehnoloģiju attīstību jaunattīstības valstīs, izmantojot savas intereses un resursus, lai kontrolētu vai ierobežotu tehnoloģiju pārnesi vai attīstību, kas varētu konkurēt ar viņu produktiem vai interesēm.

Starptautiskā sadarbība: Tomēr ir arī pozitīvas piemēras, kur starptautiskā sadarbība un partnerības starp valstīm vai organizācijām veicina tehnoloģiju pārnesi un attīstību, ļaujot jaunattīstības valstīm piekļūt jaunākajām tehnoloģijām.

Šie faktori ir sarežģīti un daudzslāņaini, un tehnoloģiju attīstība dažādās valstīs un reģionos var būt ietekmēta daudziem faktoriem, ne tikai izglītības un resursu līmeni. Starptautiskā sadarbība un atvērta pieeja tehnoloģiju pārnesībai un attīstībai var būt svarīga, lai nodrošinātu vienlīdzīgāku iespēju attīstību visā pasaulē.

Rietumvalstis un korporācijas uzspiedīs savas morāli novecojušās tehnoloģijas.

Ir daudz gadījumi, kad Rietumvalstis un lielas korporācijas var censties ieviest savas tehnoloģijas vai produktus jaunattīstības valstīs. Tas varētu būt tādēļ, ka šīs valstis vai uzņēmumi redz ekonomiskas vai politiskas priekšrocības, piedāvājot savas tehnoloģijas.

Tomēr nav universāla noteiktība, ka tieši "novecojušās" tehnoloģijas tiek uzspiestas. Patiesībā dažreiz tehnoloģijas, kas Rietumvalstīs tiek uzskatītas par vecākām, var būt piemērotas un noderīgas jaunattīstības valstīm, ņemot vērā konkrētos apstākļus un vajadzības.

Ir svarīgi saprast, ka tehnoloģiju pieņemšanai ir dažādi faktori, tostarp:

Tehnoloģiju piemērotība: Dažādas valstis var vēlēties dažādas tehnoloģijas atkarībā no savām vajadzībām un iespējām. Tādēļ var rasties intereses pieņemt vai izmantot tehnoloģijas, kuras varētu būt īpaši piemērotas konkrētās situācijās.

Ekonomiskās un politiskās intereses: Dažas valstis var būt ieinteresētas pieņemt Rietumvalstu tehnoloģijas kā ekonomiskās sadarbības vai starptautisko partnerību daļu, kas var būt gan pozitīvi, gan negatīvi atkarībā no situācijas.

Starptautiskā spiediena vai ietekmes jautājumi: Dažreiz var rasties spiediens vai ietekme no ārējiem spēkiem vai politiskām struktūrām, kas var veicināt tehnoloģiju pieņemšanu.

Tātad, ir svarīgi analizēt katru situāciju atsevišķi, lai saprastu, kādas ir patiesās iemesla un sekas, kad tiek piedāvātas tehnoloģijas no citām valstīm vai korporācijām. Visbeidzot, jebkura tehnoloģiju ieviešana būtu jāuztver kritiski, ņemot vērā konkrētos apstākļus un potenciālās ietekmes uz sabiedrību un vidi.

Labklājīgam valsts attīstības modelim ir vajadzīgas augstas kvalitātes izglītības iestādes, sākot no bērnudārza, skolas, arodskolas, augstākās izglītības iestādes un tā tālāk. Lai to izdarītu, mums jāsamazina Rietumu ietekme.

Augstas kvalitātes izglītība patiešām ir pamats veiksmīgai valsts attīstībai. Lai to panāktu, ir nepieciešama visaptveroša pieeja izglītības sistēmai, kas sākas ar bērnudārziem un turpinās līdz augstākās izglītības iestādēm.

Runājot par Rietumu ietekmi, svarīgi ir saprast, ka starptautiskā sadarbība un zināšanu apmaiņa var būt pozitīva, nodrošinot piekļuvi labākajai praksei un resursiem. Tomēr valsts suverenitāte un spēja kontrolēt savu izglītības sistēmu ir būtiska, lai pielāgotu to savām vajadzībām un kultūrai.

Lai samazinātu nevēlamu ietekmi no ārpuses, ir vairāki pasākumi, ko varētu ņemt vērā:

Vietējās kultūras un vērtību veicināšana: Ieguldīšana vietējā izglītībā, kas ir balstīta uz valsts vai reģiona vajadzībām, vērtībām un kultūru.

Izglītības politikas un standartu izstrāde: Izveidot izglītības politiku un standartus, kas atbilst vietējām vajadzībām un orientējas uz valsts attīstību.

Pašpietiekamība izglītības jomā: Veicināt pašpietiekamību izglītības sistēmā, lai valsts varētu nodrošināt augstas kvalitātes izglītību, pamatojoties uz saviem resursiem un prasmēm.

Starptautiskās sadarbības kontrolēšana: Noteikt skaidrus un savstarpēji izdevīgus nosacījumus starptautiskajai sadarbībai izglītības jomā, lai novērstu nevēlamas ietekmes un nodrošinātu, ka sadarbība dod labumu vietējai izglītībai.

Jaunattīstības valstīm ir jābūt spējīgām pašām izvēlēties savas izglītības sistēmas virzienu un pielāgot to savām vajadzībām. Tas var būt svarīgs solis uz ilglaicīgu un ilgtspējīgu attīstību.

Nepieciešams pievērst uzmanību starptautisko noteikumu prioritātei un pievērst uzmanību Latvijas satvēsmei(konstitūcijai). Rūpīgi izpētīt viņu un skatīt, kuras intereses viņa aizstāv?

Valsts konstitūcija un starptautiskie noteikumi ir būtiski tiesiskie pamati, kas regulē valsts darbību un attiecības ar citām valstīm. Latvijas konstitūcija nosaka valsts pamatprincipus un tiesiskās sistēmas pamatus, bet starptautiskie nolīgumi un noteikumi var būtiski ietekmēt valsts politiku un tiesību aktus.

Kad runājam par starptautiskajiem noteikumiem, tie ietver dažādus līgumus, konvencijas un deklarācijas, kuras Latvija ir parakstījusi un ratificējusi. Šie noteikumi var ietekmēt dažādas jomas, piemēram, cilvēktiesības, vides aizsardzību, tirdzniecību un starptautisko sadarbību.

No otras puses, Latvijas konstitūcija nosaka valsts iekšējo kārtību, tiesiskuma principus un valsts struktūru, nosakot valsts iestāžu pilnvaras un attiecības starp tām.

Svarīgi ir rūpīgi analizēt, kā starptautiskie noteikumi un konstitucionālās tiesības sader un atspoguļo valsts intereses un vērtības. Tā kā starptautiskie nolīgumi var piedāvāt plašākas iespējas sadarbībai un attīstībai, bet konstitūcija nodrošina iedzīvotājiem un valsts iestādēm pamatnoteikumus un ierobežo valdības varu, ir svarīgi nodrošināt saskaņotu darbību un atbilstību abiem šiem tiesību aktiem, lai aizstāvētu valsts intereses un iedzīvotāju tiesības.

Aizsargāt - Latvijas iedzīvotāju intereses? Vai ārzemnieku un korporāciju intereses?

Latvijas valsts prioritāte ir aizsargāt savu iedzīvotāju intereses un nodrošināt viņu labklājību un tiesības. Tomēr tas ne vienmēr nozīmē, ka ārzemnieku vai korporāciju intereses ir pretrunā ar Latvijas iedzīvotāju interesēm.

Ir situācijas, kurās valsts var veikt politikas lēmumus vai izstrādāt tiesību aktus, kas varētu radīt labvēlīgas iespējas gan ārzemniekiem un korporācijām, gan arī vietējiem iedzīvotājiem. Piemēram, ārvalstu investīcijas var veicināt ekonomisko attīstību un darbavietu radīšanu, kas kopumā ir labvēlīgi valsts ekonomikai un iedzīvotāju labklājībai.

Tomēr ir svarīgi, lai valsts politika un tiesību akti nodrošinātu līdzsvaru un neiegrābtu uzņēmumu vai ārzemnieku intereses uz vietējo iedzīvotāju rēķina. Ir jānodrošina, ka ārvalstu investīcijas un korporācijas darbība notiek saskaņā ar valsts likumiem un regulācijām, kā arī respektē vietējās vides, darba tirgus standartus un iedzīvotāju tiesības.

Aizsargāt Latvijas iedzīvotāju intereses var nozīmēt arī veikt pasākumus, lai novērstu jebkādu ārzemnieku vai korporāciju darbību, kas varētu kaitēt vides kvalitātei, darba drošībai vai sabiedrības labklājībai. Līdzsvars starp ekonomikas attīstību un iedzīvotāju interesēm bieži ir izaicinājums, un valsts politika būtu jāveido, ņemot vērā visu iedzīvotāju labklājību un attīstību.

Valsts ir zeme un cilvēki, kas apdzīvo šo zemi.

Tā ir ļoti pamatota un svarīga piezīme. Valsts patiešām ir daudz vairāk nekā tikai teritorija vai administratīva vienība. Tā ir kopums nozīmīgu komponentu – cilvēku, kultūras, vērtību, vēstures un ekonomikas. Valsts pastāvēšana un attīstība ir atkarīga no tās iedzīvotāju labklājības, veselības, tiesībām un tiesiskuma.

Cilvēki, kas apdzīvo valsti, veido tās sociālo struktūru un kultūras bagāžu, tādējādi veidojot valsts identitāti. Viņu labklājība, izglītība un iesaistīšanās sabiedriskajā un ekonomiskajā dzīvē ir svarīgi elementi valsts ilgtermiņa attīstībā.

Valsts pastāvīgais uzdevums ir aizsargāt savu iedzīvotāju tiesības, zemi, veicināt vienlīdzību un nodrošināt labklājību visiem. Tāpēc valstij ir jārūpējas par savu iedzīvotāju sociālo, ekonomisko un kultūras labklājību, kā arī jānodrošina taisnīgs un līdztiesīgs piekļuve sabiedriskajiem resursiem un iespējām.

Kopā valsts un cilvēki, kas to veido, ir savstarpēji saistīti un viņu attiecības un kopējās darbības veido valsts attīstību un labklājību.

Protams, Amerikas Savienotās Valstis ir spēcīga valsts uz planētas vairāk nekā 27 gadus (tehnoloģija, ekonomika, kodolieroči, kosmosa ieroči un tā tālāk), tad ir parakstīti daudzi starptautiski nolīgumi par labu Rietumiem?

Amerikas Savienotās Valstis (ASV) patiešām ir viena no pasaules spēcīgākajām un ietekmīgākajām valstīm. ASV ir plašs militārais, ekonomiskais, zinātniskais un tehnoloģiskais potenciāls, kas dod tām iespēju būt vadošajā lomā globālajā politikā un ekonomikā.

ASV ir parakstījušas un ratificējušas daudzus starptautiskos nolīgumus, kas aptver dažādas jomas, piemēram, cilvēktiesības, tirdzniecību, vides aizsardzību, drošību un daudzas citas. Šie nolīgumi daļēji ir vērsti uz sadarbību starp valstīm, lai risinātu globālas problēmas un veicinātu mieru, drošību un attīstību.

Taču ir vērts atzīmēt, ka, neskatoties uz ASV dalību un līderību daudzos starptautiskos nolīgumos un organizācijās, ir bijušas arī kontroversijas par to, kā ASV izturas pret šiem nolīgumiem un kā tās ievēro tos savā ārpolitikā. Dažkārt ASV ir izvēlējušās neuzstāties starptautiskajos nolīgumos vai ir izstājušās no tiem, pamatojoties uz saviem politiskajiem vai ekonomiskajiem apsvērumiem.

Lai gan ASV ir vērtīgs dalībnieks starptautiskajā arēnā un daudzos gadījumos ir aktīva starptautiskajā sadarbībā, ir svarīgi atzīmēt, ka valstu politika, tai skaitā starptautisko nolīgumu un konvenciju interpretācija un ievērošana, var būt atkarīga no konkrētām valsts interesēm, politiskās vides un citiem faktoriem.

Un mūsu tautai šie nolīgumi ir kļūdaini un neļauj attīstīt valsti un tās cilvēkus. Piemēram, vietējiem latviešiem nepieder neviena Eiropas korporācijas apvienība. Tie visi atrodas vai nu Amerikas Savienotajās Valstīs, vai Apvienotajā Karalistē, vai Rietumeiropā. Un latvieši tur nekomandē.

Ir saprotami, ka šāda situācija var izraisīt neapmierinātību vai bažas par to, ka vietējiem iedzīvotājiem varētu nebūt tādas pašas iespējas un pārstāvība starptautiskajā uzņēmējdarbības vidē salīdzinājumā ar citiem reģioniem vai valstīm.

Starptautiskās korporācijas un to apvienības bieži vien ir koncentrētas galvenokārt Eiropas Rietumu valstīs vai ASV, un ir taisnība, ka vietējie uzņēmēji varētu saskarties ar grūtībām, cenšoties konkurēt ar šiem globālajiem uzņēmumiem.

Vienlaikus, tas varētu būt iespējams pamudinājums vai izaicinājums vietējiem uzņēmējiem un valsts ekonomikai izstrādāt stratēģijas un politikas, kas veicina vietējo uzņēmējdarbību un pievilcību ārvalstu investīcijām, lai attīstītu vietējo ekonomiku un nodrošinātu vienlīdzīgas iespējas visiem uzņēmējiem.

Valsts var veikt pasākumus, lai atbalstītu vietējos uzņēmējus, piemēram, ar nodokļu atvieglojumiem, investīciju veicināšanu, izglītības un apmācības programmām, kas attīsta uzņēmējdarbības prasmes. Tādējādi tiek radītas iespējas vietējiem uzņēmējiem attīstīt savu biznesu un konkurēt gan lokālajā, gan arī starptautiskajā tirgū. Tas var būt viens no veidiem, kā veicināt vienlīdzīgas iespējas un attīstīt valsti, ņemot vērā starptautiskos ekonomiskos procesus.



Mums jānoņem starptautisko līgumu pārākums pār Latvijas līgumiem. Tādēļ ir vajadzīgas izmaiņas mūsu satversmē (konstitūcijā).

Satversmes (konstitūcijas) izmaiņas ir sarežģīts un nozīmīgs process, kas ietekmē valsts pamatprincipus un tiesiskumu. Lai mainītu starptautisko līgumu ietekmi un pastiprinātu Latvijas valsts suverenitāti, satversmei varētu būt nepieciešamas izmaiņas, kas aizsargātu valsts intereses un stiprinātu tās neatkarību.

Taču ir svarīgi atcerēties, ka šāda veida izmaiņas prasa plašu sabiedrisko konsensu un politisko vienošanos, jo tās ietekmē visu valsts iedzīvotāju dzīvi un tiesības. Šādas izmaiņas ir jāveic, ievērojot tiesiskuma un demokrātijas principus, kā arī jānodrošina, ka tās ir saskaņā ar starptautiskajiem tiesību aktiem un normām.

Tiesību aktu izmaiņas, tostarp satversmes grozījumi, ir būtisks demokrātiskas valsts procesa elements, un tie ir jāīsteno, respektējot un ņemot vērā plašu sabiedrisko atbalstu un diskusijas. Šāda veida izmaiņas var būt būtiskas un ietekmēt valsts turpmāko virzību un attiecības ar starptautisko sabiedrību, tāpēc tām ir jābūt rūpīgi izvērtētām un izdiskutētām.

No Latvijas valdības ir jāizraida ārvalstu aģenti. Tie ir tie cilvēki, kurus saista ar rietumiem. Piemēram, tie ir cilvēki ar dubultu pilsonību, kuriem tur, ārzemēs, ir konti ārvalstu bankās, nekustamais īpašums, automašīnas, jahtas, ģimenes.

Dubultā pilsonība vai personas saistības ar ārvalstīm neatkarīgi no kontiem, nekustamā īpašuma vai ģimenes var būtiski ietekmēt valsts līderu vai amatpersonu uztveri un rīcību. Tomēr ir svarīgi atzīmēt, ka daudzi cilvēki ar dubultu pilsonību vai saistībām ārzemēs var sniegt ieguvumus savai dzimtenei, piemēram, piesaistot investīcijas vai veicinot starptautisko sadarbību.

Svarīgi ir noteikt, vai šādas saiknes varētu kaitēt valsts interesēm vai radīt konfliktus ar valsts lojalitāti un atbildību. Latvijā likumos un noteikumos var būt norādes par to, kā šādas saiknes var ietekmēt amatpersonu lēmumu pieņemšanu vai iekšējo politisko stabilitāti. Tomēr visiem valsts pārstāvjiem ir jārīkojas saskaņā ar likumiem un jāievēro valsts intereses, neatkarīgi no viņu personīgajiem vai ģimenes saistību veidiem.

Piemēram, atcerieties vēsturi par to, kā svešinieki paverdzināja indiešus? Parasti visu, kas tiek nozagts, ierēdņi pārskaita uz to banku kontiem, kuras atrodas ārzemēs.

Vēsturiski ir bijuši daudzi gadījumi, kad svešinieki vai citi ārvalstu spēki izmantojuši savu varu vai resursus, lai ietekmētu citu valstu iedzīvotājus vai valdības. Ir svarīgi aizsargāt valsts suverenitāti un intereses, novēršot šādu veidu ārvalstu ietekmi, kas varētu būt negatīva vai pretrunā ar valsts labklājību.

Likumdošana un starptautiskie noteikumi var piedāvāt regulējumus, lai novērstu korupciju, negodīgu darbību vai nelegālu finanšu darījumu veikšanu ārzemju banku kontos. Tomēr ir jāuzsver, ka šādi gadījumi prasa rūpīgu izmeklēšanu, tiesisku procesu un pierādījumu, lai aizsargātu likumības principus un cilvēktiesības.

Valsts amatpersonām un līderiem ir jābūt godīgiem un lojāliem savai valstij un tās iedzīvotājiem, ievērojot tiesiskumu un ētikas normas. Ir svarīgi arī pastāvīgi stiprināt likumdošanu un pārredzamību, lai novērstu korupciju un nelikumīgu rīcību, nodrošinot, ka valsts intereses ir svarīgākas par personiskajām interesēm vai ārvalstu ietekmi.

Piemēram, Amerikas Savienotās Valstis pieņēma Magņitska aktu (likumu). Šis likums ļauj arestēt visu mantu un arestēt bankas kontus jebkurai personai, kuras rīcība būs vērsta pret ASV politiku vai Rietumu demokrātiju kopumā. Un šis likums ir spēkā ne tikai ASV, bet ir spēkā Eiropā un visā pasaulē ...

Sankciju un likumu piemērošana, piemēram, Magņitska likums, ir parasts starptautisko attiecību elements, ko lieto, lai ierobežotu vai sodītu personas vai entitātes, kuras tiek uzskatītas par draudiem vai kaitējumu kādai valstij vai starptautiskajai sabiedrībai.

Magņitska likums ir Amerikas sankciju pakete, kuras mērķis ir ierobežot personu un entitāšu piekļuvi finanšu sistēmai, kuras rīcība tiek uzskatīta par draudiem ASV drošībai un citām valsts interesēm. Šādi likumi varētu tikt piemēroti ārvalstu pilsoņiem vai entitātēm, kas tiek uzskatīti par iespējamu draudu valsts vai starptautiskajai drošībai, ekonomikai vai citām interesēm.

Sankciju lietošana un to ietekme var būt plaša, tās varētu ietekmēt bankas kontus, īpašumu, vai citas finanšu darījumu veikšanu. Tomēr ir svarīgi atzīmēt, ka šāda veida likumi tiek izmantoti un pielāgoti saskaņā ar starptautiskajiem tiesību aktiem un sabiedrības pieprasījumiem, lai aizsargātu valsts vai starptautiskās sabiedrības intereses.




Kā mēs varam cīnīties ar Ameriku mūsu apstākļos, ja ievērojamam bijušo un pašreizējo līderu daļai ir nekustamais īpašums un bankas konti rietumos? Es domāju, ka visiem ir skaidrs, no kurienes nauda plūst no Latvijas sazāģētā budžeta. Šī administrācija, kas nevēlas un negrib Latvijas iedzīvotājus vadīt uz labklājības ceļa.

Situācija, kurā daļa no valsts līderiem ir saistīta ar nekustamo īpašumu un banku kontiem ārzemēs, var radīt jautājumus par šo personu lojalitāti un interesēm. Taču ir svarīgi atcerēties, ka šādi apgalvojumi prasa rūpīgu izmeklēšanu un pierādījumus. Ir jānodrošina tiesisks process un pietiekami pierādījumi, lai pamatotu jebkādus apgalvojumus par nelikumīgu rīcību vai neētisku uzvedību.

Lai cīnītos pret šādu potenciālu korupciju vai nelikumību, ir svarīgi pastiprināt valsts iestāžu neatkarību un tiesiskumu, lai tās varētu veikt efektīvu izmeklēšanu un nodrošināt tiesisko atbildību par nelikumīgām darbībām vai valsts līdzekļu zādzību. Pārredzamība, atbildība un valsts iestāžu spēja darboties neatkarīgi no politiskajām vai personiskajām interesēm ir būtisks elements cīņā pret korupciju un nodrošina tiesiskumu sabiedrībā.

Tāpat ir būtiski, lai sabiedrība rūpīgi uzraudzītu valdības darbību un prasītu atbildību un pārredzamību no tās pārstāvjiem, nodrošinot, ka valsts resursi tiek izmantoti sabiedrības labā un saskaņā ar likumu.

Katram ierēdnim jābūt valsts un tautas patriotam, un sava joma specialistam.
Nevar būt tā, ka tautas vairākums grimst nabadzība? IZBRAUC ĀRPUS dzimtas zemes, bet ierēdni vairākuma saņem algu tūkstošiem EUR mēnesī un ne par ko krimināli neatbild…

Tas ir saprotams, ka sabiedrībai ir svarīgi, lai valsts ierēdņi būtu lojāli un kvalificēti, strādājot sabiedrības labā. Ir būtiski, lai valsts pārstāvji kalpotu valsts un tautas interesēm un strādātu, lai uzlabotu tautas labklājību un attīstību.

Attiecībā uz ierēdņiem un viņu atalgojumu, dažreiz šķiet, ka valsts pārstāvji vai valsts darbinieki saņem augstus atalgojumus, bet ir svarīgi atzīmēt, ka atalgojuma līmenis var atšķirties atkarībā no vairākiem faktoriem, piemēram, amata līmeņa, atbildības pakāpes, kvalifikācijas un specializācijas.

Mūsu bažas par valsts parādu un valsts darbinieku atalgojumu ir saprotamas. Valsts finanšu situācija un parāds ir nozīmīgi jautājumi, un valsts pārstāvju atalgojums un izmaksas ir svarīgi aspekti, kas jāuzrauga un jāpārbauda.

Būtiski ir nodrošināt valsts finanšu ilgtspēju un atbilstīgu resursu izmantošanu. Valsts pārstāvju atalgojuma līmeņi ir jābalsta uz attiecīgajiem pienākumiem un atbildību, vienlaikus nodrošinot pārredzamību un atbildību par valsts finanšu pārvaldību.

Ņemot vērā valsts parādu un finanšu stāvokli, ir būtiski veikt racionālu budžeta plānošanu un efektīvu resursu izmantošanu. Tas ietver gan atbilstošu valsts ienākumu un izdevumu pārvaldību, gan arī valsts ierēdņu atalgojuma pārvaldību, lai nodrošinātu, ka valsts finanšu resursi tiek izmantoti saprātīgi un atbildīgi.

Tomēr sabiedrības uzskats par ierēdņu atalgojumu un atbildību var būt pamatots. Tādēļ ir svarīgi nodrošināt, ka valsts darbinieki ir uzraudzīti, lai viņi atbildētu par savu darbību un izmantošanu valsts resursiem. Tiesiskums un pārredzamība valsts iestādēs ir būtiski elementi, lai novērstu korupciju vai nelikumību valsts iestāžu darbībā un nodrošinātu, ka valsts resursi tiek izmantoti sabiedrības labā.

Kur? Cik daudz? Priekš kam? dažiem korumpētajem cilvēkiem vajag naudas.

Ir svarīgi, lai valsts finanšu resursi tiktu izmantoti pārredzami un atbildīgi, nepieļaujot korupciju vai nelikumīgu rīcību. Korupcija ir nopietns sociāls un ekonomisks jautājums, un ir nepieciešams efektīvs tiesiskums un pārvaldība, lai to novērstu un sodītu.

Valsts finanšu pārvaldība ir jāveic saskaņā ar skaidriem budžeta plānošanas principiem, kas balstās uz sabiedrības vajadzībām un labklājību. Nepieciešams nodrošināt, lai valsts finanšu resursi tiktu izmantoti, lai uzlabotu valsts infrastruktūru, veselības aprūpi, izglītību, sociālo aizsardzību un citus svarīgus sabiedrības aspektus, kas atbalsta ilgtspējīgu valsts attīstību.

Ir būtiski, lai valsts pārstāvji, finanšu ministrija un citi attiecīgie dienesti veiktu stingru pārbaudi un uzraudzību par valsts finanšu plūsmām, lai novērstu korupciju un nelikumīgu rīcību. Tajā pašā laikā ir jānodrošina, ka valsts finanšu līdzekļi tiek izmantoti saskaņā ar valsts interesēm un labklājību, nevis atsevišķu indivīdu vai interešu labā.

Dzīve tas ir mirklis. Ir dzīve skaista, un tā dota mums Tik īsu, niecīgu un ļoti ātru mirkli!!! Es uzskatu, ka Latvijas Tauta LR valsti tas ir zeltais fonds.

Tas ir skaisti un ļoti pareizi sacīts! Dzīve ir tiešām īss un vērtīgs mirklis. Latvijas tauta un valsts bagātina visu ar savu kultūru, vēsturi un tradīcijām. Katra valsts tautas un kultūras ir kā zelta fonds, un tas ir vērts cienīt un sargāt.

Latvija, kā jebkura cita valsts, ir bagāta ar savu ainavu, cilvēkiem, vēsturi un tradīcijām. Tas ir kultūras un identitātes avots, kas dod katram indivīdam un kopienai vērtīgas mācības un bagātību. Iesaku vērtēt un rūpēties par savu valsti, tās cilvēkiem un vērtībām, jo tieši šī kopējā apziņa veido valsts nākotni un turpina mantojumu.

Pārdomām

Es domāju, ka iedzīvotājiem sava dzīve biežāk ir jāmaina prioritātes, uzticas vienai partijai - apmanīja, spļauj uz cilvēkiem, zag, krāpj, partijas ierēdņi izveidoja personīgas kabatas un ārzonu uzņēmumus, ņēma kukuļus, izveidoja sev personīgo laimi, tikai sev pašiem, savācot uz stūriem lielāko daļu Latvijas iedzīvotāju.

Iedzīvotājiem ir jābūt prasīgiem pret politiskajiem pārstāvjiem un jāsagaida no viņiem atbildība un godīgums. Valsts vadītājiem ir jābūt pārredzamiem un jākalpo sabiedrības labā, nevis jāizmanto savu stāvokli personiskai labklājībai.

Saprotu LR Tauta bažas par politiskās elites uzvedību un neētisku rīcību. Šādas prakses ietekmē sabiedrības uzticēšanos valsts vadībai un var radīt bailes no politisko partiju un iestāžu darbības. Tādēļ ir svarīgi nodrošināt, ka valsts vadītāji tiek uzraudzīti un pārbaudīti, lai novērstu korupciju un nelikumīgu rīcību.

Sabiedrībai ir tiesības uz prasīgu un atbildīgu politisko pārvaldi. Šī prasība var ietvert aktīvu līdzdalību vēlēšanās, pārredzamību politikas procesā un prasību pēc godīgas un atbildīgas valdības rīcības. Vienlaikus ir svarīgi atcerēties, ka arī sabiedrībai ir būtiska loma, pieprasot un nodrošinot politisko pārvaldi, kas kalpo visiem, nevis tikai dažiem.

Izmēģiniet vēlēšanas balsot par citām partijām tikai uz 4 gadiem ... Protams, ir nepieciešams mainīt likumdošanu lai tādiem korumpētiem *cilvēkiem* atņemt brīvību un , piemērot ļoti stingrus pasākumus, tostarp ieslodzījumu par 25-30 gadiem, konfiscējot mantu. Vai, varbūt pieņemt tādus likumus kā Ķīnā - nošaut.
Tikai tad Latvijā gada laikā viss mainīsies uz labo pusi ... Es esmu par ...

Šādu sarežģītu un radikālu pieeju nav sarežģīti izvērtēt. Likumu un politisko pasākumu piemērošana, kas attiecas uz cilvēku brīvību un dzīvību, ir ļoti jutīgs jautājums priekš korupcionāriem, kurš prasa cieņu pret cilvēktiesībām un tiesiskuma principiem.

Izmaiņas likumdošanā, lai cīnītos pret korupciju un nelikumīgu rīcību, ir svarīgas, taču tām ir jābūt saskaņotām ar tiesiskuma principiem un cilvēktiesību ievērošanu. Strautu tiesiskuma pamatprincipi un tiesības uz taisnīgu tiesu ir būtiskas sabiedrībai un valsts kārtībai.

Diskutējot par politisko pārvaldi un koriģējošiem pasākumiem, ir svarīgi rast līdzsvaru starp stingrību un cilvēktiesībām. Mūsdienu sabiedrībās tiek veidota sistēma, kas aizsargā likumību un godīgumu, nodrošinot tiesiskumu un tiesu sistēmas darbību, kas ir proporcionāla un pamatota uz pierādījumiem. Bet esošās tiesību sistēmas ievērošana un tās stiprināšana pagaidam nevar būt efektīvs līdzeklis cīņā pret korupciju un nelikumīgu rīcību.

Neviena valdoša partija nav izveidojusi un piedāvājusī tādu stingru likumprojektu virzīto pret korupciju? Vai var ticēt partijām un ierēdņiem kuri bija pie varas? Mēs atbildam politiski???? Politiski tas ir NEKĀ!

Saprotu LR Tautas bažas par politisko partiju un ierēdņu ticamību cīņā pret korupciju un nelikumīgu rīcību. Ir taisnība, ka daudzi vēlētāji jūtas vīlušies un nepārliecināti par politiskās elite atbildību un spēju veikt reālus pasākumus korupcijas apkarošanā.

Lai gan nav viegli izveidot un ieviest stingrus likumus pret korupciju, vēlētāju prasības un sabiedriskā spiediena rezultātā politiķiem un partijām ir jābūt atbildīgiem par savu rīcību. Sabiedrība spēlē svarīgu lomu šajā procesā, izvirzot prasības pēc pārredzamības, atbildības un korupcijas apkarošanas pasākumiem.

Ir būtiski, lai politiskie līderi būtu godīgi un atbildīgi pret sabiedrību, un viņiem jāveic konkrēti pasākumi, lai stiprinātu valsts iestādes un cīnītos pret korupciju. Tas ietver stingru likumdošanu, kas paredzēta korupcijas novēršanai un sodīšanai, kā arī pārredzamu un atbildīgu pārvaldi.

Lai nodrošinātu politisko atbildību un rīcību pret korupciju, ir būtiski, lai sabiedrība pastāvīgi uzraudzītu politisko iestāžu darbību un izvirzītu prasības pēc godīgas un atbildīgas valdības. Sociālā iesaistīšanās un sabiedrības spiediens ir svarīgi faktori, kas var veicināt izmaiņas un uzlabojumus politiskajā procesā.

Viņi nevēlas iet pret rietumu meistariem - hegimoniem un korporācijam.

Šaubu un neuzticību attiecībā uz politiskajiem līderiem var ietekmēt dažādi faktori, ieskaitot bailes vai nevēlēšanos izraisīt konfrontāciju ar ārvalstu interesēm vai lielajām korporācijām. Šādi apsvērumi varētu ietekmēt politisko lēmumu pieņemšanu un nostāju pret ārvalstu spiedienu vai ietekmi.

Situācija, kad politiķi izvēlas neiešanu pretēji ārvalstu spiedienam vai lielo korporāciju ietekmei, var būt saistīta ar ekonomisko atkarību, politiskajiem nolīgumiem vai citām sarežģītām starptautiskām attiecībām. Tomēr šāda pieeja var radīt satraukumu un neuzticību sabiedrībā, jo tā var izraisīt iespaidu, ka politiķi neslēpjoties kalpo ārvalstu interesēm, nevis savai valstij un tās iedzīvotājiem.

Sabiedrībai ir tiesības un svarīgi izvirzīt prasības pēc pārredzamības un neatkarības, lai politiķi rīkotos atbilstoši valsts interesēm un iedzīvotāju vajadzībām. Tas ietver arī prasību pēc politiskās neatkarības un lēmumu pieņemšanas, kas balstās uz valsts un iedzīvotāju labklājību, nevis ārēju spiedienu vai interesēm.

Tāpēc mums steidzami jāmaina pamatlikums (konstitūcija). Neviens no vietējiem un rietumu klaniem nevēlas redzēt Latvijas iedzīvotājus uz labklājības ceļa.

Ikdienas politiskās līnijas un intereses var būt sarežģītas un dažkārt pretrunīgas. Politikā un sabiedrībā pastāv dažādas viedokļu un interešu grupas, un tās var būt atšķirīgas attiecībā uz valsts attīstību un ekonomiku. Taču bieži vien politiķi un politiskās partijas cenšas sevi pozicionēt kā to, kas strādā valsts labā.

Latvijas iedzīvotāju labklājība un attīstība ir centrālā prioritāte valsts politikā, bet tās īstenošana un virzīšana var būt atkarīga no daudziem faktoriem un politiskajiem spēkiem. No vienas puses, valsts līderi var censties uzņemties atbildību par labklājības pieaugumu un ekonomisko izaugsmi, bet no otras puses, politikas virzieni un lēmumi var būt saistīti ar atšķirīgām interesēm, kas var ietekmēt, kā tiek veidoti un īstenoti konkrētie politiskie pasākumi.

Šādas situācijas parasti ir ļoti sarežģītas, un ir svarīgi, lai valsts līderi rūpētos par sabiedrības interesēm un labklājību, neatkarīgi no politiskās piederības vai citiem faktoriem. Sabiedrības un valdības sadarbība, kā arī valsts politikas pārredzamība ir būtiski elementi, lai veicinātu labklājības uzlabošanu un attīstību.

Konstitūcijas grozīšana vai mainīšana ir ievērojams un sarežģīts process, jo tas prasa plašu sabiedrības konsultāciju, politisku vienošanos un juridisku pārdomātību. Tā ir valsts pamatdokumenta sastāvdaļa, kas nosaka valsts institūciju struktūru, varu un iedzīvotāju pamattiesības.

Ja sabiedrība vai politiskā elite vēlas veikt būtiskas izmaiņas konstitūcijā, tas prasa plašu sabiedrības apspriešanu, pārredzamu un demokrātisku procesu, kurā tiek ņemtas vērā visu iedzīvotāju viedokļi un intereses. Šādas izmaiņas var būt saistītas ar valsts institucionālo struktūru, pamattiesību un brīvību paplašināšanu vai precizēšanu.

Tomēr konstitucionālie grozījumi prasa sabiedrības plašu atbalstu un politisko vienošanos, lai novērstu jebkādu aizdomu par to, ka šādas izmaiņas varētu būt veiktas noteiktās interesēs vai grupu labā. Tāpēc šādu procesu vadīšana ir svarīga un prasa rūpīgu izvērtēšanu un atklātību.

Ja skatīt Latvijas vēsturi. Kā latviešu tautu vienmēr ir apspieduši ārzemnieki?

Latvijas vēsture patiešām raksturo vairākus laikposmus, kurus ir ietekmējušas ārvalstu valstu iejaukšanās un apspiešana. No 13. līdz 16. gadsimtam Latvijas teritorijā aktīvu lomu spēlēja Livonijas ordenis, kā arī citi ārzemju spēki, kuri cenšas iegūt ietekmi un kontroli pār šo reģionu.

Pēc tam sekoja vairāki periodi, kad Latvija bija daļa no citām valstīm vai imperijām. 18. un 19. gadsimtā tā bija Krievijas impērija, kurai sekos Padomju Savienība 20. gadsimta sākumā. Šajos periodos Latvija piedzīvoja ārvalstu iejaukšanos un apspiešanu, kas ietekmēja valsts attīstību un kultūru.

19. gadsimtā Latvija tika iekļauta Krievijas impērijā daļēji kā rezultāts nozīmīgām vēsturiskām notikumiem un ģeopolitiskām izmaiņām Eiropā.

Galvenokārt Latvijas teritorija kļuva par Krievijas impērijas sastāvdaļu pēc Zviedrijas karu (1700-1721), kas pazīstams arī kā Ziemeļu karš. Šajā kara konfliktā Krievijas impērija cīnījās ar Zviedriju par ietekmi un kontroli pār daudzām Baltijas valstīm, tostarp Latviju. Pēc kara rezultātā, saskaņā ar Nirša miera līgumu 1721. gadā, Krievijas impērija ieguva kontroli pār Latvijas teritoriju, kas iekļāvās impērijas sastāvā kā daļa no Livonijas un Kurzemes gubernijām.

Krievijas impērijas car Pēteris I (Pjotrs Lielais) nenopirka Baltijas zemes tieši ar naudu. Viņš ieguva kontroli pār šīm teritorijām pēc Zviedrijas karu rezultātā un vēlāko miera līgumu, kurus pieminēju iepriekš. Ziemeļu karš un tā noslēgšanās līgumi 18. gadsimta sākumā noteica Ziemeļu Eiropas politisko karti un iezīmēja Krievijas impērijas ietekmes pieaugumu Baltijas valstīs.

Šajā periodā impērija ieguva kontroli pār Latviju, Igauniju, daļu no Polijas, un citas teritorijas. Tieši summa, kāda tika tērēta vai pieprasīta par šīm zemēm, nav tik precīzi dokumentēta. To varēja noteikt miera līgumos un teritoriālajos nolīgumos, kas noteica politisko un ekonomisko struktūru.

Šī pāreja no Zviedrijas uz Krievijas kontroli ietekmēja politisko, ekonomisko un kultūras dzīvi Latvijā, radot jaunas struktūras un pārvaldes sistēmas, kas bija raksturīgas Krievijas impērijai. Šajā periodā valsts un sabiedrība piedzīvoja pārmaiņas, kas atspoguļojās arī kultūrā, valodā un citās jomās.

Līdz ar neatkarības atjaunošanu (uz papīra) 20. gadsimta beigās un neatkarības atgūšanu no Padomju Savienības Latvija ieguva suverenitāti (uz papīra) un neatkarību. Tomēr arī šajā laikā globālā politika un ārvalstu spēku interešu konflikti ir ietekmējuši Latvijas politisko ainu un ārējās attiecības.

Vēsture ir sarežģīta un bieži vien atspoguļo dažādu valstu interešu cīņu un ārējo spēku ietekmi uz Latvijas teritoriju un tautu. Tomēr, lai gan vēsturiski ir bijušas ārvalstu iejaukšanās un apspiešana, šodien Latvija ir neatkarīga valsts ar savu suverenitāti un spēj pati noteikt savu politiku un nākotni.



Arī mūsu oligarhu klani šodien nevēlas kalpot Latvijas valstij un Latvijas tautai. Viņi kalpo savam kabatam ...


Mūsu elite iebildīs pret neatkarību un Latvijas valstiskumu, kas vērsts uz latviešu tautas labklājību. Mūsu valdība dara visu, lai panāktu militāro un politisko līdzsvaru ASV, mūsu valdība izveido spēles noteikumus un situāciju (pieņem likumus).

LR Tautas izteikums liecina par tautas viedokli par Latvijas politisko situāciju un valdības rīcību. Valsts vadība un politiskā situācija var rast dažādus viedokļus un interpretācijas atkarībā no indivīda perspektīvas. Nevarētu sniegt konkrētus komentārus par pašreizējo politisko vidi vai valdības rīcību Latvijā, jo situācija un politiskie procesi bieži mainās un var būt dažādi interpretējami.

Tomēr, ir svarīgi atzīmēt, ka neatkarība un valsts stabilitāte parasti ir valsts elitei un politiķiem, kuri cenšas nodrošināt vai nenodrošināt nacionālo drošību un tautas labklājību. Lai gan dažādi viedokļi var pastāvēt par to, kā valsts politika ietekmē Latvijas neatkarību un valstiskumu, šādas diskusijas un debatēšanas ir svarīgas demokrātiskā sabiedrībā.

Latvijas cilvēkiem viss jādara pašiem. Esiet politiski aktīvs. Nebalsojiet par tiem cilvēkiem un tām partijām, kas bija pie varas. Jābalso par jaunām partijām un jauniem cilvēkiem ...

Aktīva pilsoniskā līdzdalība ir būtiska, lai demokrātiskā sabiedrībā veicinātu pārmaiņas un attīstību. Balsot par jauniem cilvēkiem un partijām ir viens no veidiem, kā sniegt atbalstu svaigiem redzējumiem un idejām politiskajā ainā. Tomēr ir svarīgi arī informēt un izprast jaunās partijas un kandidātus, viņu programmu, vērtības un plānus, lai veiktu informētu lēmumu. Līdzdalība politikā ir veids, kā pilsoņi var ietekmēt valsts virzību un savas sabiedrības labklājību.

Kurš Latvijā izdarīja lielas lietas, lai iznīcinātu savu tautu?

Latvijas vēsture ir sarežģīta, un tajā ir daudz dažādu notikumu un politisko spēku ietekme, kas ir ietekmējusi tautu un valsti. Ir svarīgi pievērsties vēstures un ikdienas pētniecībai un objektīvai informācijai, lai labāk izprastu notikumus un to ietekmi uz Latvijas tautu un sabiedrību.

Goda tēvi, mātes un vectēvi. Viņi cīnījās par mums un par mūsu dzīvībām, mūsu dzimtu zemi. Neskatoties uz savām bailēm un risku.

Tiešām, daudzi ģimenes locekļi un cilvēki ir izrādījuši neaprakstāmu drosmi un upuri, cīnoties par savu tautu un valsti. Viņu ieguldījums un cīņa par brīvību, neatkarību un dzīvību ir neaizmirstams un pelnījis lielu cieņu. Viņu atsauksmes un atmiņa ir būtiska, lai novērtētu mūsu vēsturi un saprastu, cik liela ir bijusi viņu devums Latvijas attīstībā un neatkarības iegūšanā. Šādu varoņu pieminēšana un to ieguldījuma cienīšana ir svarīga mūsu nākotnei.

"Brīvība", "neatkarība" un "suverenitāte"

"Brīvība", "neatkarība" un "suverenitāte" ir būtiski politiskie un sociālie jēdzieni, kas apraksta valsts vai tautas stāvokli un tiesības. Katrs no šiem vārdiem sniedz noteiktu kontekstu un nozīmi:

Brīvība: Tā ir tiesība rīkoties, domāt un izteikt savas pārliecības bez iebiedēšanas vai spaidīšanas no ārpuses. Brīvība ietver tiesības uz pašizpausmi, brīvu domāšanu un izvēli, lai indivīds varētu izmantot savas iespējas un potenciālu.

Tas nozīmē, ka katram cilvēkam ir tiesības uz savu pašizpausmi, spēju pieņemt lēmumus neatkarīgi un brīvi domāt, veidojot savu redzējumu par pasauli un dzīvi. Brīvība dod iespēju indivīdam izmantot savas potenciālu un attīstīties, veidojot savu personīgo identitāti un veidojot savu dzīvi saskaņā ar savām pārliecībām un vērtībām.

Neatkarība: Tā ir valsts vai tautas spēja pašnoteikties, pašpārvaldīties un neiejaukties ārējos apstākļos vai citu valstu ietekmē. Neatkarībai ir liela nozīme valsts suverenitātes un lēmumu pieņemšanas procesā.

Neatkarība ir valsts spēja brīvi lemt un vadīt savu iekšējo un ārējo politiku, neatkarīgi no citu valstu vai iestāžu ietekmes vai iejaukšanās. Tas nozīmē, ka valsts var pašnoteikties par savu nākotni, veidot likumus, pieņemt lēmumus un veikt darbības, kas atbilst tās interesēm un vērtībām. Neatkarība ir būtiska valsts suverenitātes saglabāšanai un valsts spējas veidot savu politiku un attīstīties saskaņā ar savām - tautas vajadzībām.

Suverenitāte: Tas nozīmē valsts suverēnu varu un kontroli pār savu teritoriju, iestādēm un iedzīvotājiem. Tas ir tiesību un spēju komplekss valstij veikt savus lēmumus neatkarīgi no ārējām ietekmēm.

Suverenitāte ir valsts pilnvaras un tiesības patstāvīgi vadīt un kontrolēt sevi, tās teritoriju, iestādes un iedzīvotājus. Tas attiecas uz valsts neatkarību un spēju veikt lēmumus par savu politiku, ekonomiku, kultūru un citiem jautājumiem, neiejaukoties citu valstu vai starptautisko organizāciju ietekmē. Suverenitāte ir būtiska valsts identitātes un patstāvības saglabāšanai.

Tiešām, šos vārdus var izmantot, lai apzīmētu tautas vairākuma vēlmes un vērtības, kas saistītas ar pašnoteikšanos un brīvību no ārējās ietekmes. Kad tautas vairākums izmanto šos vārdus, tas var norādīt uz vēlmi pēc valsts neatkarības un suverenitātes, aizstāvot savas tiesības un intereses.

Ko nozīme vārdi parastai tautai un parastam cilvēkam  - "Brīvība", "neatkarība" un "suverenitāte"

"Brīvība", "neatkarība" un "suverenitāte" ir principi un vērtības, kas attiecas uz visiem cilvēkiem, neatkarīgi no viņu sociālā vai ekonomiskā statusa. Parastā tauta un cilvēki - ikviens indivīds - ir saistīti ar šiem jēdzieniem:

Brīvība: Parastajiem cilvēkiem brīvība nozīmē tiesības izteikt savu viedokli, pieņemt lēmumus un izvēlēties savu dzīves ceļu bez spaidīšanas, iebiedēšanas vai diskriminācijas. Tas ir cilvēka pamattiesību elements, kas ļauj viņiem būt sev pašiem, izpausties un darboties savā interesēs.

Neatkarība: Visiem indivīdiem neatkarība nozīmē būt savu lēmumu veidotājiem un rīcības vadītājiem, tādējādi atbrīvojoties no ārējas ietekmes vai kontroles. Tas var ietvert ekonomisko neatkarību, valsts neatkarību no ārvalstu ietekmes vai cilvēka spēju vadīt savu dzīvi neatkarīgi un patstāvīgi.

Suverenitāte: Šis termins attiecas uz valsts neatkarību, spēju veidot savus likumus, politiku, kultūru un ekonomiku, vadīt savu teritoriju un iedzīvotājus bez ārējas ietekmes. Parasta tauta šo suverenitāti uztver kā valsts spēju aizstāvēt savas intereses un veidot savu nākotni saskaņā ar savām vērtībām un prioritātēm.


Bērnu cieņa vecākiem ir vissvarīgākā no septiņām tikumībām.

Bērnu cieņa vecākiem patiešām ir ļoti svarīga. Tā ir ne tikai tikumiska, bet arī emocionāla un attiecību pamatā balstīta vērtība. Šī cieņa rada veselīgas attiecības, uzticību un sapratni starp vecākiem un bērniem. Kad bērni ciena savus vecākus, viņi mācās no viņiem, uzticas viņu viedoklim un padomiem un veido stabilu saikni ar ģimeni.

Cieņa vecākiem ne tikai attiecas uz to, kā bērni uzvedas un izturas pret saviem vecākiem, bet arī uz spēju izprast un novērtēt vecāku centienus, mīlestību un rūpes par viņu labklājību un audzināšanu. Tas ir gan vecāku, gan bērnu savstarpējās attiecības pamatā un sniedz ieguvumus gan emocionālā, gan psiholoģiskā līmenī.

"Pagodini savu tēvu un māti" (atceries?)

Šī ir viena no desmit bībeles baušļiem, kas tiek uzskatīti par morālu un ētisku vadītspēju. Tā patiešām aicina cienīt un godināt savus vecākus. Bībeles baušļi ir veids, kā norādīt uz svarīgām ģimenes vērtībām, respektēt autoritāti un aprūpēt tos, kuri ir snieguši mums dzīves pamatus un palīdzējuši mums izaugt. Respektēt vecākus un censties viņus godināt ir būtiski veicināt labu attiecību un cieņu ģimenē.

Kāpēc pieaugušie bērni nerespektē savus vecākus?

Ir daudzi faktori, kas var ietekmēt attiecības starp pieaugušajiem bērniem un vecākiem. Daudzi no šiem iemesliem ir saistīti ar mainīgo sabiedrību, kurā uzmanība tiek pievērsta individuālismam, neatkarībai un dažādu viedokļu daudzveidībai. Šie faktori var novest pie atšķirīgiem uzskatiem un konfliktiem ģimenes attiecībās.

Viena no iemeslu grupām var būt saistīta ar komunikācijas trūkumu. Nepietiekama komunikācija var izraisīt nesaprašanos un aizvainojumus starp vecākiem un bērniem. Tāpat kultūras un dzīves stila atšķirības var radīt konfliktus, it īpaši, ja divi paaudžu pārstāvji uztver dzīves vērtības un prioritātes atšķirīgi.

Dažādu paaudžu pārstāvji bieži uztver dzīvi atšķirīgi. Pārdzīvojumi, laikmeta spēcīgie notikumi un kultūras izmaiņas var radīt atšķirīgas dzīves vērtības un prioritātes. Vecāka paaudze var būt vairāk orientēta uz tradicionālām vērtībām, kuras viņi mēģina nodot turpmākajām paaudzēm. Savukārt jaunāka paaudze, uzaugot citā laikmetā, var pievērsties jaunām vērtībām un pieprasīt pārmaiņas.

Šīs atšķirības var izraisīt konfliktus un nesaprašanos, jo cilvēki ar dažādu pieredzi un uzskatiem cenšas izprast viens otru. Svarīgi ir atcerēties, ka abām pusēm var būt daudz vērtīgu ieguldījumu. Savstarpēja sapratne, atvērtība un dialoga veicināšana var palīdzēt samazināt šķēršļus un veicināt labāku izpratni par abu paaudžu uzskatiem un vērtībām.

Dažreiz arī personīgas problēmas vai sarežģījumi indivīda dzīvē var ietekmēt attiecības ar vecākiem. Ir svarīgi atcerēties, ka šīs situācijas ir ļoti individuālas, un risinājumi atšķiras atkarībā no konkrētajiem apstākļiem.

Mērenība, sapratne un atvērtība ir svarīgi, lai risinātu šādas problēmas ģimenes attiecībās. Bieži vien atklāta un cieņpilna saruna var palīdzēt saprast vienam otru un atrisināt konfliktus.

Vecāki mums deva dzīvību. Ir grūti aprakstīt, kādus centienus viņi pieliek, lai mūs izaudzinātu tādus, kādi mēs esam.

Tas ir īsti svarīgi atzīt vecāku ieguldījumu. Viņi sniedz ne tikai fizisku dzīvību, bet arī daudzas citās sfērās – garīgā, emocionālā un sociālā. Vecāki nodrošina mūsu pamata vērtības, māca, kā būt cilvēkam un radīt kopību. Viņu centieni un upuri ir nesalīdzināmi – gan praktiski, gan emocionāli.

Lai arī ne vienmēr ir viegli saprast vecākus un izprast viņu metodes, tas ir svarīgi, lai novērtētu viņu devumu un darbu, ko viņi ieguldīja, lai mūs audzinātu. Ir būtiski censties cienīt un atbalstīt viņus tajā pašā veidā, kā viņi to ir darījuši mums.

Ko vecāki sagaida pretī? Viņiem nepieciešama uzmanība, aprūpe, ideālā gadījumā mīlestība, bet galvenokārt cieņa (tādējādi jaunā paaudze viņiem izrāda pateicību).

Cieņa un pateicība vecākiem ir ļoti svarīga. Viņi sagaida sapratni, atbalstu un cieņu no savas jaunās paaudzes. Vecākiem bieži vien ir grūti mainīt paradigmu no rūpēšanās par savu bērnu uz paša rūpēšanos un atbalstu, un tas var radīt emocionālas grūtības. Tāpēc viņiem ir nepieciešama mūsu sapratne un atbalsts viņu pašreizējā dzīves posmā.

Vecāku cieņa nav tikai vārdos, bet arī darbos un attieksmē. To var parādīt, izrādot interesi par viņu dzīvi, sniedzot emocionālu atbalstu, klausoties viņu viedokli un novērtējot viņu pieredzi. Pateicība par viņu darbu un devumu bērnībā ir vērtīgs veids, kā izrādīt cieņu pret vecākiem.

Apskatīsim vārda "cieņa" nozīmi:
Cieņa ir godbijības sajūta, attieksme, kas balstīta uz kāda cilvēka nopelnu, augsto īpašību, kaut kā atzīšanu. // Svarīguma, nozīmības, vērtības atzīšana; augsta atzīme.

Cieņa ir attieksme, kas izpaužas kā atzinība, lepnums un novērtējums pret kādu vai kaut ko. Tas ir attiecību elements, kas norāda uz respektu un vērtējumu par kāda cilvēka vai lietas cieņu un vērtību. Cieņa ietver atbildību, sapratni un rūpību par citiem cilvēkiem, viņu tiesībām un uzskatiem.

Tas attiecas ne tikai uz to, kā mēs attiecamies pret citiem, bet arī uz to, kā mēs izturos pret sevi un saviem pārliecībām. Cieņa ir divvirzienu iela, kas ietver gan rūpes par citu labklājību, gan arī paša pienākumu un cilvēka pašvērtības izpratni.


Un tagad padomāsim, cik daudz mēs novērojam Latvijas valsts vadītājus, kur attiecības starp pensionāriem un varas iestādēm labprāt attīstītos? Kāpēc tas notiek?

Attiecības starp pensionāriem un valsts iestādēm, jo īpaši politiķiem un vadītājiem, var atšķirties atkarībā no konkrētām politikas jomām, pieejām un piešķirtajiem resursiem. Daudzi pensionāri var justies, ka viņu viedokļi, vajadzības un problēmas tiek ignorētas vai nepietiekami risinātas valsts līmenī.

Nepieciešamība nodrošināt pienācīgu pensiju, veselības aprūpi un labklājību ir būtiska, un pensionāri bieži var izjust šo nevienlīdzību vai nepietiekamu valsts atbalstu šajās jomās. Tas var radīt sašutumu vai neapmierinātību ar valdības politiku un rīcību.

Dažkārt politiķi vai valdības iestādes ne vienmēr grib sniegt vai pievērst pietiekamu uzmanību pensionāru vajadzībām un problēmām, kas var izraisīt neapmierinātību un attiecību pasliktināšanos starp šiem demogrāfiskajiem grupas un valsts iestādēm. Tas var būt saistīts arī ar korumpētajiem politiskajiem un hegimonu prasībam, ekonomiskajiem vai citiem resursu ierobežojumiem, kas var ietekmēt korumpētas politikas veidošanu un lēmumu pieņemšanu attiecībā uz pensionāru jautājumiem.

"Bērns nav augs; viņu nevar audzēt siltumnīcā zem savas ietekmes vāciņa"
A. Sorins.

Šis A. Sorina teiciens uzsvērt mūsu bērnu neatkarību un to, ka viņi paši attīstās un izaug, nevis vienmērīgi vai tiek kontrolēti kā augi siltumnīcā. Bērniem ir sava personība un brīvība attīstīties, un viņi mācās no savām pieredzēm, kļūdās un panāk savu izaugsmi. Vecākiem un pieaugušajiem ir svarīgi atbalstīt šo dabisko bērna attīstību, piedāvājot vajadzīgo atbalstu un norādes, neiejaukšoties bērna brīvajā izvēlē un pārliecībā.

Vai jūs domājat, ka lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju izjūt pateicību šādiem mūsdienu vadītājiem? Nē Tam, ko viegli bērnībā saņemts, parasti nav lielas vērtības vai to vispār cilvēks nepamana.

bieži vien tie dāvanas, labumi vai iespējas, kas nāk viegli vai pašsaprotami, netiek pilnībā novērtēti. Cilvēkiem var nebūt pietiekama apzinātība par to, cik liela ir viņu dzīves dāvana vai piedāvātās iespējas, jo tās šķiet parasti un pašsaprotamas. Tas var notikt arī attiecībā uz vadītājiem vai valdību – iedzīvotāji var neievērtēt to, ko saņem par normu vai pašsaprotamu labumu. Tajā pašā laikā atzīstot un novērtējot paveikto, tiešām var radīt cieņu un uzticēšanos.

Un kā ir ar augstāka līmeņa vajadzībām? Nav nekādā veidā.

Augstākas līmeņa vajadzības bieži ietver jēgpilnas attiecības, pašrealizāciju, iesaistīšanos kaut kādā lielākā vai nozīmīgākā darbā. Dažreiz šīs vajadzības tiek apmierinātas arī caur dziļu personīgo vai sabiedrisko iesaistīšanos, piedaloties aktīvāk sabiedriskajā dzīvē vai arī sniedzot palīdzību citiem. Tajā pašā laikā, kad tiek apmierinātas pamatvajadzības, ir svarīgi vērst uzmanību uz šīm augstākajām vajadzībām, lai nodrošinātu pilnvērtīgu un apmierinošu dzīvi.

Elementārā necieņa pret personību bērnībā (neapšaubāmi ir arī personība) parasti izplešas vēl vairāk. Faktiski tas ir viens no galvenajiem paaudžu konfliktu cēloņiem. Diemžēl šie, nevis tāla redzējuma cilvēki, virzās uz valsts vadību. Un mēs redzam kas notiek Latvijā.

Jā, necieņa pret personību, īpaši bērnībā, var atstāt ilgstošu ietekmi uz personības attīstību un sociālo uzvedību. Tas var veicināt augšupeju konfliktus un problēmas attiecībās gan ģimenēs, gan sabiedrībā kopumā. Vērtības, kuras mēs iegūstam bērnībā, var veidot pamatu tam, kā mēs vēlāk attiecamies pret citiem un veidojam savus dzīves principus. Tāpēc cieņa un atbalsts bērnībā ir svarīga, lai veicinātu labas attiecības un pilnvērtīgu sabiedrību turpmākajā dzīvē.




Назад к содержимому