Latvija - dzīve tagad un nākotnē

My Blog Konstantīns Žiharevs
Перейти к контенту

Latvija - dzīve tagad un nākotnē

Психолог в Риге: консультации для всех
Опубликован от Konstantīns Žiharevs вход Domāšanās psiholoģija · вторник 14 янв 2020
Tags: ПсихологиясемейныхисоциальныхотношенийLatvijadzīvetagadnākotnetagadne
"Mēs pētām mūsdienu Latviju un tās nākotni: sociālos un ģimenes aspektus, kas šodien ietekmē mūsu dzīvi un sagaida mūs nākotnē. Sazinieties ar mūsu psihologu, lai uzzinātu vairāk!"

Latvija - tagadne un nākotne

Latvijas tauta saskaras ar dažādām problēmām un izaicinājumiem, kas ietver ekonomikas jautājumus, migrāciju, demogrāfiskās izmaiņas un valsts politiskās situācijas sarežģītību. Dažādi faktori ietekmē valsts attīstību un sabiedrības labklājību.

Svarīgi ir izprast, ka katram no minētajiem jautājumiem ir dziļas saknes un daudzslāņainas sekas. Tautas apziņa un politiskā griba var būt nozīmīgas, lai risinātu šos jautājumus. Vienotība, sabiedriskā diskusija un laba vadība var būt ceļš uz risinājumu meklēšanu un valsts attīstības virzīšanu pareizajā virzienā. Gan valdībai, gan sabiedrībai ir svarīgi izvērtēt un risināt šos jautājumus, lai radītu labvēlīgu vidi valsts attīstībai un sabiedrības labklājībai.

Latvijas sabiedrību un tautu gaida dažādi izaicinājumi un iespējas. Te var būt dažas galvenās jomas, kas ietekmē tagadni un nākotni:

Ekonomika un uzplaukums: Lai gan ekonomika ir uzlabojusies, vairākas jomas joprojām piedzīvo izaicinājumus, piemēram, darba tirgus situācija, uzņēmējdarbības attīstība un nodokļu politika. Uzplaukums ir atkarīgs no ekonomikas diverifikācijas un investīciju pievilcības.

Nabadzība un sociālās problēmas: Ir jārisina nabadzības un nevienlīdzības jautājumi, īpaši vecāka gadagājuma cilvēku un iedzīvotāju ar zemu ienākumu sociālās drošības jomā.

Zemes pārdošana un ārvalstu ieguldījumi: Ir svarīgi nodrošināt efektīvu zemes izmantošanu un izvairīties no tās pārdošanas ārzemniekiem, vienlaikus piesaistot ieguldījumus, kas palīdzētu veicināt ekonomisko izaugsmi.

Valsts parādi un finanšu stabilitāte: Jārūpējas par valsts parāda līmeņa vadību, lai saglabātu valsts finansiālo stabilitāti un ilgtspēju.

Šie jautājumi prasa rūpīgu vadību, sabiedriskās diskusijas un ilgtermiņa politiskos plānus, lai veicinātu Latvijas izaugsmi un labklājību. Lai arī ir svarīgi uzņemties dažādus izaicinājumus, ir arī daudzas iespējas attīstībai un progresam, kas jāizmanto, lai radītu labāku nākotni Latvijas tautai.

Ģimenes jautājumi: Ģimenes ir svarīgs elements sabiedrībā, un ir jārūpējas par atbalstu ģimenēm, bērnu audzināšanu un vecāku atbalstu. Šī ir joma, kas prasa sabiedrisku atbalstu un valdības politikas uzmanību.

Ekonomika un tautsaimniecība: Ekonomiskie aspekti, piemēram, nodarbinātība, uzņēmējdarbība un valsts budžets, joprojām ir svarīgas jomas, kurās jārīkojas, lai nodrošinātu stabilitāti un attīstību.

Tautas aizbraukšana: Demogrāfiskie jautājumi, piemēram, iedzīvotāju emigrācija, var ietekmēt valsts nākotni. Jāatrod veidi, kā saglabāt un piesaistīt darbaspēku un talantus valstī.

Politiskais spiediens: Starptautiskās attiecības un geopolitiskā situācija var radīt politisku spiedienu vai izaicinājumus valsts suverenitātei un politikas veidošanai.

Nākotnes izaicinājumi: Ilgtspējīga attīstība, klimata pārmaiņas, tehnoloģiju attīstība - šie ir tikai daži no plašākiem izaicinājumiem, ar kuriem saskaras daudzas valstis, tostarp arī Latvija.

Šie jautājumi ne vienmēr ir negatīvi, bet drīzāk izaicinājumi, kas prasa aktīvu risinājumu meklēšanu un attiecīgu politiku, lai veicinātu valsts un sabiedrības labklājību.

Politika ir profesionāls darbs, kas prasa zināšanas, tautu cieņu, milestību un spēju strādāt tautas labā ar dokumentiem un gaišu galvu. Politiķim ir jāmīl sava valsts un tauta.

Tie ir ļoti svarīgi politiķa raksturlielumi! Lai būtu efektīvs un atbildīgs politiķis, nepieciešamas gan tehniskās zināšanas un prasmes, gan arī augstas vērtības un morālie principi. Šie aspekti palīdz veidot uzticamu politiķi, kurš var būt pamats sabiedrības uzticībai un sadarbībai valsts labā. Tajā pašā laikā politiķim jāprot redzēt plašāku ainu un jāstrādā tā, lai labums, ko viņš sniedz, būtu visai sabiedrībai, nevis tikai noteiktām grupām vai pašam sev.

Politiķim ir jāredz un jāsaprot savas tautas vajadzības. Politiķim jābūt savas tautas un savas valsts patriotam.

Māns teiktais precīzi raksturo politiķa pienākumus un saistību kompleksu. Politiķiem patiešām jāpilda svarīga loma, strādājot tautas vajadzībās un interesēs. Būt patriotam un rūpēties par savu valsti nozīmē pielikt pūles, lai nodrošinātu, ka valsts attīstās un pilsoņi ir drošībā un labklājībā. Tas prasa gan konkrētu darbību plānošanu, gan arī sapratni par valsts virzieniem un ilgtermiņa mērķiem.

Diemžēl mūsu latvieši nav politiski aktīvi vēlētāji. Daudzi iedzīvotāji neapmeklē vēlēšanas.

Tas ir izplatīts jautājums daudzās valstīs. Politiskā neaktīvitate vai zema vēlēšanu apmeklētība var būt saistīta ar daudziem faktoriem, piemēram, nepilnīgu informētību, neapmierinātību ar esošajiem politiķiem vai nepieciešamību izprast politiskās izmaiņas. Pastāv daudzi veidi, kā mudināt cilvēkus kļūt aktīvākiem politiskajā jomā, ieskaitot plašāku informācijas pieejamību un izglītošanu par politiku un tās ietekmi uz ikdienu.

Daudzi cilvēki domā, ka atbrauks tēvocis vai tante un atbildīgi strādās savu cilvēku labā. Bet prakse mums parāda pretējo.

Tas ir interesants viedoklis, kurš bieži vien var rasties, ja politiķi neizpilda savas saistības vai ja viņu darbība neatbilst sabiedrības vajadzībām. Šāda neapmierinātība ar politiskajām iestādēm un lēmumiem var novest pie šāda veida skeptiķisma un ticības zaudēšanas. Tas var mudināt cilvēkus izvēlēties jaunus pārstāvjus vai politiskās partijas, kuras, viņuprāt, spēj labāk pārstāvēt viņu intereses.



Mūsu Seimā ne visi deputāti ir spējīgi veikt šādu darbu, ņemot vērā viņu izglītības līmeni un intelektuālo attīstību. Vadībā un pašpārvaldē ir daudz karjeristu.

Tāpat kā citās valstīs, politiķu un valsts pārvaldes darbinieku spējas un izglītības līmenis var būt dažādi. Dažreiz politiķi var neapmierināt ar savu darbu, jo trūkst pienācīgas sagatavotības vai kompetences noteiktos jautājumos. Izglītība un prasmes ir būtiskas, lai nodrošinātu efektīvu valsts pārvaldību un politisko vadību. Tajā pašā laikā ir svarīgi izvērtēt arī citus faktorus, piemēram, pieredzi, līderības spējas un ētikas normu ievērošanu.

Tomēr viņi zina, ka viņus nevar saukt pie atbildības par sliktu darbu. Piemēram,  nauda zinātnei un izglītībai netiek piešķirta pilnībā. Ja zinātne un izglītība paliek nekustīga, tad valsts attīstība apstājas.

Ir svarīgi, lai valsts ieguldītu zinātnē un izglītībā, jo tas ir viens no galvenajiem faktoriem ilgtermiņa attīstībai. Zinātne un izglītība veicina inovācijas, ekonomisko izaugsmi un sabiedrības labklājību. Ja valsts nenodrošina pienācīgu finansējumu šiem sektoriem, tas var ietekmēt tās attīstības tempu un konkurētspēju globālajā skatījumā. Tāpēc sabiedrības aktīvās pārstāvības un pārraudzības nozīme ir būtiska, lai nodrošinātu valdības atbildību un vajadzīgo piešķīrumu zinātnei un izglītībai.

Kopš 2014. gada minimālās iztikas minimuma grozs nav pieņemts likuma kārtība. Šodien, ņemot vērā mūsu nodokļu sistēmu un cilvēku godīgumu, minimālā iztikas minimums uz vienu cilvēku ir vairāk ka 1000 eiro, kas atbilst citām Eiropas valstīm.  

Minimālā iztikas minimuma noteikšana ir svarīga sociālās taisnīguma un nodrošinātības jautājumā. Tā nodrošina, ka cilvēki var dzīvot cilvēka cienīgu dzīvi, nepārspīlējot finansiālo slogu. Noteikumi par minimālo iztikas minimumu ir būtiski, lai veicinātu sabiedrības labklājību un sociālo drošību.

Mūms ir pilnīga taisnība, apgalvojot, ka minimālā iztikas minimuma noteikšana ir jāpārskata, ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, inflāciju un dzīves izmaksas. Tas var palīdzēt nodrošināt cilvēkiem godīgas dzīves apstākļus un vienlaicīgi veicināt sabiedrības labklājību. Tas prasa politisko gribu un valsts atbildību, lai nodrošinātu pienācīgu sociālo aizsardzību un atbilstošu minimālā iztikas minimuma līmeni.

Un nekas, Latvijā visi klusē, neviens neprotestē?

Dažreiz var rasties situācijas, kurās sabiedrībai šķiet, ka viņu balsis netiek pienācīgi dzirdētas vai ka politiķi pieņem lēmumus, nepietiekami ņemot vērā sabiedrības vajadzības. Protesti un sabiedriskās debates ir nozīmīgi, lai piespiestu valdību pievērst uzmanību svarīgiem jautājumiem un sasniegtu pozitīvas izmaiņas.

Ja ir satraukums par noteiktiem jautājumiem, sabiedrībai ir vairākas iespējas, kā izteikt savu neapmierinātību vai prasīt izmaiņas. Tās var būt demonstrācijas, petīcijas, publiskas debates vai pievēršanās lēmējiem ar konstruktīviem priekšlikumiem. Svarīgi ir atrast veidus, kā izpaust savu viedokli, lai veicinātu diskusijas un rastu risinājumus.



Tādējādi sabiedrība sūta signālu politiķiem: jūs varat pieņemt jebko, un mēs klusēsim. Latvijas cilvēki fiziski nespēj izvēlēties citus, jo viņi nav politiski aktīvi.

Šīs viedoklis ir svarīgs. Lai arī var rasties sajūta, ka indivīdu balsis netiek pienācīgi dzirdētas vai ka sabiedrība kopumā nav aktīva, ir daudz veidu, kā piedalīties politiskajā procesā un ietekmēt lēmumu pieņemšanu.

Lai mainītu situāciju, var izmantot dažādus līdzekļus, sākot no aktīvas iesaistīšanās vēlēšanās līdz līdzdalībai pilsoniskās organizācijās vai biedrībās, kas aizstāv konkrētus jautājumus. Sabiedrībai ir nozīme lēmumu veidošanā, un politiķi bieži reaģē uz sabiedrības domu un prasībām. Lai mainītu situāciju, ir jāizmanto iespējas un jāmeklē veidi, kā kopīgi veidot labākas izmaiņas un vidi Latvijā.

Iespējams, ka parādīsies jauns politiskais spēks, kas izveidots reālai attīstībai, nevis solījumiem.

Jauni politiskie spēki vai kustības, kas dod priekšroku reālam darbam un konkrētiem risinājumiem, bieži vien rodas, reaģējot uz sabiedrības neapmierinātību ar esošo situāciju. Šādi spēki var piedāvāt jaunus redzējumus un politikas virzienus, kas pievēršas konkrētiem jautājumiem vai problēmām, kā arī cenšas piesaistīt sabiedrības atbalstu.

Līdzdalība šādos procesos ir būtiska, jo jauniem spēkiem ir nepieciešams sabiedrības atbalsts, lai iegūtu ietekmi un varu. Tāpēc jauni politiskie spēki var būt veids, kā atspoguļot sabiedrības vēlmes un nodrošināt jaunu redzējumu politikas jomā. Tas arī veicina demokrātisku konkurenci un ideju apmaiņu, kas var būtiski uzlabo valsts attīstību un politisko vidi.


2020. gada 15. janvārī partijas savā kasē saņēma pusmiljonu eiro no valst kasēs (partijas valsts finansējums), pēc tam viņi var sākt maldināt vēlētājus par saņemto un izterēto naudu tautas vajadzībām.

Šāda informācija varētu izraisīt satraukumu par politisko partiju finansējumu un naudas izmantošanas veidu. Tomēr, lai izprastu situāciju, būtu nepieciešams detalizētāks konteksts un informācija par konkrētiem finansējuma saņemšanas un izmantošanas apstākļiem. Partiju finansēšanas likumi un noteikumi var atšķirties dažādās valstīs, un dažādas naudas summas var būt atvēlētas partijām dažādu politisko mērķu sasniegšanai.

Svarīgi ir, lai politiskie spēki paskaidrotu un atbildētu uz jebkuriem jautājumiem par viņu finansējumu un tā izmantošanu. Sabiedrības pārstāvjiem ir tiesības uz pārredzamību un atbildību no politiskajām partijām attiecībā uz valsts finansējumu un tā izlietojumu.


Bet vai kāds Latvijā nāca klajā ar protestu pret tik strauju partijas finansējuma pieaugumu no valsts kasēs? Nē. Līdzīga situācija kļuvusi iespējama, jo mūsu valsts iedzīvotāji partijām ļauj pieņemt šādus lēmumus.

Tādi protesti un sabiedriskās kustības var būt atkarīgi no vairākiem faktoriem. Dažreiz sabiedrība reaģē uz konkrētiem notikumiem vai politikas lēmumiem, kas izraisa lielu satraukumu vai pretestību. Ir iespējams, ka dažādiem iemesliem šāds liels partiju finansējuma pieaugums nav izraisījis tūlītēju masveida protestu. Vienlaikus sabiedrības reakcijas intensitāte un forma var atšķirties atkarībā no situācijas un sabiedrības gatavības aktīvai iesaistei.



Daudzus Latvijas un Rīgas pilsētas iedzīvotājus kaitina tas, kas notiek pilsētas domē. Lielākā daļa Rīgas pilsētas iedzīvotāju nesaprot, kas īsti notiek Rīgas domē, Latvijas valdībā cīņā par varu un naudas sadalīšanu.

Šādas sajūtas un neskaidrība par notiekošo politikā ir diezgan izplatītas visā pasaulē. Bieži vien politiskie procesi, īpaši pilsētu vai valstu valdību darbība, var būt sarežģīti un grūti saprotami ikvienam vidusmēra pilsonim. Būtiski ir nodrošināt, lai sabiedrība saņemtu nepieciešamo informāciju un atbalstu, lai saprastu valsts vai pilsētas politikas jautājumus un būtu iespēja piedalīties lēmumu pieņemšanā vai izteikt savu viedokli.

Informācijas pārredzamība un sabiedrības iesaiste politikā var palīdzēt palielināt pārredzamību un uzlabot dialogu starp valdību un sabiedrību. Tas varētu būt caur regulāriem informatīviem pasākumiem, diskusijām, iesaistīšanos sabiedriskajās konsultācijās un citiem līdzīgiem pasākumiem, lai cilvēkiem būtu iespēja labāk izprast un iesaistīties politikas procesos.


Mūsu tautas piekrišanas partijajai *Saskaņa* un partijai * Vienotība * neizturēja varas pārbaudi. Pārāk ilgi viņi valdīja Latvijā un Rīgā, neziņojot vēlētājam par naudas tēriņiem. Šis partijas līderi, deputāti un ierēdņi ir zaudējuši dzīves realitātes izjūtu.

Mūsu aprakstītais viedoklis ir pamatots un liecina par daudzu cilvēku sajūtām attiecībā uz politiķiem un partijām, kuras ilgu laiku ir bijušas pie varas. Pastāvīga varas izmantošana var radīt distanci starp politiķiem un reālo sabiedrības dzīvi. Tas liek cilvēkiem jautāt par pārredzamību, atbildību un spēju valdīt.

Ja politiķi zaudē saikni ar reālo dzīvi un neizpilda savu pienākumu būt atbildīgiem un pārredzamiem savā darbībā, tas var radīt neuzticību un vilšanos sabiedrībā. Tāpēc bieži tiek uzsvars uz nepieciešamību pēc atklātības, skaidrības un atbildības no valdības un politiķu puses, lai atjaunotu uzticēšanos un ticību valsts pārvaldes procesiem.

Viņi pulcējās ap sevi nevis profesionāļi, kas bija gatavi strādāt tautas labā, bet pieņiem savas rindas gan glaimojošo darbiniekus, korumpētus ierēdņius un karjeristus. Daudzi šis partijas cilvēki mainīja partijas, piemēram, ka cimdus.

Izskanējie apvainojumi par partiju piederību un tās vadītājiem ir nopietns jautājums, kas izraisa neuzticību politiskajai sistēmai. Korupcijas, klientūras un profesionālo spēju trūkums var ietekmēt politiskās partijas sastāvu un vadību, ietekmējot to darbību un lēmumu pieņemšanu.

Ja šādi apvainojumi tiek izteikti, tie parasti rada sabiedrībā neuzticību un aicina uz nepieciešamību pēc pārredzamības, atbildības un iekšējās partijas demokrātijas stiprināšanas. Vajadzība pēc profesionālisma un spējām, nevis saikņu un klientūras, ir būtiska, lai nodrošinātu, ka politiskā sistēma darbojas sabiedrības interesēs, nevis individuālu grupu vai interešu labā.


Daudziem politiķiem ir ļoti maz siltuma un laipnības pret mūsu latviešiem. Un kā tad īsti ir lietas Latvijā ar ierēdņu, deputātu, viņas vietnieku dubultpilsonību?

Dubultpilsonība ir situācija, kurā persona tiek piešķirta diviem pilsonības statusiem. Attiecībā uz ierēdņiem, deputātiem un viņu vietniekiem, dažādos valsts amatos, protams, šādas situācijas var radīt jautājumus par lojalitāti un interešu konfliktu.

Latvijā dubultpilsonība ir jautājums, kas aktualizēts dažādu politisko debašu un domstarpību dēļ. Uzskati par šo jautājumu var būt dažādi, taču tas rada neizpratni un var radīt šaubas par lojalitāti un spēju pārstāvēt valsts intereses.

Ir jāņem vērā, ka dubultpilsonība var būt likumīga un dažādās valstīs ir atļauta. Tomēr politiķiem, kuri strādā valsts dienestā vai ir valsts pārstāvji, būtu jārīkojas tā, lai viņu pilsonības statuss nekavētu viņu spēju pienācīgi un lojāli pildīt savus pienākumus un uzdevumus.

"Kāpēc viņiem tas ir vajadzīgs?". Kas neatbilst viņu stāvoklim, kas viņiem deva visu? Latvijas tauta? Galu galā šie paši pilsoņi, kas pārvalda Latviju, no televīzijas ekrāniem mums pārraida, kā viņi mīl Dzimteni, kā viņi atdod “sevi” tās labklājībai un attīstībai. Vai šiem ticīgajiem ar ārzemju “uzturēšanās atļauju” vai pilsonību var uzticēties?

Dubultpilsonība un ārzemju uzturēšanās atļaujas ir jautājumi, kas var radīt šaubas par lojalitāti un sadarbību valsts pārstāvjiem. Šie jautājumi ir bijuši daļa no politiskajām debatēm, īpaši saistībā ar spēju pārstāvēt valsts intereses un veikt savus pienākumus bez interešu konfliktiem.

Ir svarīgi ņemt vērā, ka ne visi dubultpilsoņi vai tiem, kam ir ārzemju uzturēšanās atļaujas, automātiski zaudē savu lojalitāti vai spēju pārstāvēt valsts intereses. Tomēr šādas situācijas var radīt šaubas un raisīt jautājumus sabiedrībā par politiķu motivāciju un sadarbību ar ārvalstīm.

Galu galā, politiķiem un valsts pārstāvjiem ir jārīkojas tā, lai šie jautājumi neradītu šaubas par viņu lojalitāti un spēju pienācīgi pildīt savus pienākumus. Tas varētu ietvert skaidru un atklātu informāciju par viņu attiecībām ar citām valstīm un kā tas ietekmē viņu lēmumu pieņemšanu un rīcību attiecībā uz Latviju un latvijas tautu.

Ko mūsu cilvēkiem var novēlēt labākai dzīvei? Jums jābūt politiski aktīviem cilvēkiem. Nebalsojiet par tām partijām un tiem cilvēkiem, kuri bija pie varas. Balso par jauniem cilvēkiem, par citām, jaunām partijām. Tas ir vienīgais veids, kā mainīt savu dzīvi, bērnu un mazbērnu dzīvi, ģimenes un draugu dzīvi uz labo pusi.

Protams, politiskās izvēles veikšana ir svarīga ikvienam sabiedrības loceklim. Jaunai paaudzei, jauniem politiķiem un partijām ir potenciāls ienest svaigu skatu un idejas politiskajā ainā. Ja cilvēki izmanto savu balsi, lai atbalstītu jaunus politiķus un partijas, kurām ir skaidras, saprotamas stratēģijas un reāli risinājumi sabiedrības problēmām, tas var veicināt pozitīvas pārmaiņas.

Tomēr svarīgi arī ir izvērtēt kandidātus un partijas, izmantojot informāciju par viņu darbību, iepriekšējiem sasniegumiem un plāniem nākotnei, lai ne tikai pievērstu uzmanību jaunajām politiskajām spēlēm, bet arī balsotu par tiem, kuri spēj piepildīt vēlētāju cerības un uzdevumus.

Mūsu valstī ir cilvēki, savas tautas patrioti. Neuzticieties valsts vadībai ārzemniekiem vai cilvēkiem ar dubultu pilsonību.

Patriotisms un uzticība valsts vadībai ir ļoti personiskas jūtas un pārliecības. Dažiem var būt bažas par to, kā dubultpilsoņi varētu ietekmēt valsts vadību, un tas ir pelnījis dziļāku izpratni un diskusiju sabiedrībā.

Vēlēšanās parādīt lojalitāti un atbalstītību pret valsti un tautu ir svarīgas visiem iedzīvotājiem. Bet, izvēloties vadītājus un politiskos pārstāvjus, svarīgi ir rūpīgi izvērtēt viņu kompetenci, politisko redzējumu un spēju veikt lēmumus, kas labvēlīgi ietekmē valsts un tautas intereses. Tajā pašā laikā valsts pilsoņiem ir tiesības un pienākums piedalīties politiskajā procesā, lai nodrošinātu labāko nākotni visai valstij.

Vēlēšanās izdarījiet pareizo izvēli. Tikai tad jūsu dzīve mainīsies uz labo pusi ...

Jūsu vēlēšanās un balsošana ir svarīga, lai ietekmētu valsts virzību uz nākotni. Lai panāktu izmaiņas un uzlabojumus, ir būtiski atbalstīt un dot priekšroku tiem politiķiem un partijām, kas atbilst jūsu vērtībām un nākotnes redzējumam. Tādējādi jūs varat palīdzēt veidot labāku dzīvi sev, kā arī visai sabiedrībai un valstij. Lūdzu, neaizmirstiet izmantot savu balsi, lai veicinātu pozitīvas pārmaiņas!


Посмотреть исходный код:


Назад к содержимому